Музична вітальня

Поділитися: 

Напередодні новорічних свят, у «Музичній вітальні» відділу музичних фондів НБУВ, відбувся концерт фортепіанної музики лауреата міжнародних конкурсів Костянтина Товстухи.

Концерт складався з двох відділів. У першому були виконанні твори представників барочного стилю, а саме –– І. С. Баха, Ж.-Ф. Рамо, Д. Скарлатті, а також Й. Гайдна – представника віденської класичної школи.

У другому відділі піаніст представив твори композиторів більш пізніх епох, звучали Д. Лігеті, Й. Брамс, П. Гіндеміт.

У перерві між відділами, до уваги гостей було представлено тематичну виставку з матеріалів Музичного фонду, експонатами якої були рідкі, цінні та просто цікаві, з боку оформлення, оздоблення та системи друку видання нот, книг та портретів, пов’язаних з композиторами, твори яких прозвучали в концертній програмі. Серед таких екземплярів були унікальні видання, на які хотілось би звернути особливу увагу. Квартети Й. Гайдна ор. 1 – інколи видавалися під іншими назвами (дивертисменти, кассації, симфонії). Написані в 1762 р., але точної дати створення немає, можливо, дещо раніше (у 1757–1759 рр.). Наш екземпляр, представляє собою рукописну копію, датованою другою половиною ХVIII ст., тобто прижиттєву копію з твору композитора. Багатьох відвідувачів здивувала збереженість та якість старовинного паперу, манера запису нот, дещо незвична для сучасного музиканта, те, яким чином копії могли потрапити до нотної колекції Розумовських.

Також було експоновано уртексти повних зібрань сонат Й. Гайдна та Д. Скарлатті. Для музикантів робота з уртекстом є одним з важливих елементів, тому що в основу такого видання входить найбільш точне й детальне відображення початкового задуму композитора.

Не залишили байдужими аудиторію факсимільні видання зібрань творів Й. С. Баха, оскільки на відміну від уртексту, факсимільний друк твору графічно точно відтворює оригінал рукопису, видання. Зберігаються й усі особливості оригіналу (закреслення, виправлення), тобто можна навіть прослідкувати творчі пошуки автора та хід композиторської думки.

На виставці крім нотних екземплярів були ще й книги та сучасні іноземні монографії про композиторів.

Фотоматеріали: