14 жовтня в Національній бібліотеці України імені В.І. Вернадського відкрилась виставка заслуженого художника України Василя Красьохи з промовистою назвою «Сакральна буденність».
Прикметно, що виставка розпочала роботу «на перетині» кількох свят, що збіглися в часі, – Покрови Пресвятої Богородиці, Дня захисника Вітчизни та Дня художника. Напевно, саме тому сакральність стала визначальною в тематиці представлених творів художника. Втім, як і в його творчості загалом. Член Національної спілки художників України Василь Красьоха є автором сотень творів, які зібрані в тематичні серії, – зокрема «Карпати», «Волинь», «Корч», «Ікони», «Квіти та інші. Він експонував свої роботи більш як на 40 персональних та багатьох колективних виставках, його полотна знаходяться в музеях та приватних колекціях України, Польщі, Японії, США та інших країн. Але найсильніше духовне сприйняття світу в художніх образах митець виразив у картинах, що й представлені в експозиції під назвою «Сакральна буденність».
Історія світового живопису знає безліч видатних творів на релігійні теми, але, як стверджує мистецтвознавець Олеся Гощук, досі ще ніхто не зображував Богоматір в образі простої селянки, яка згрібає жито в полі. Вочевидь не дивно, що на таке наважився саме українець, адже для нашої національної традиції земля і хліб завжди були головними священними символами життя.

24 представлених полотна майстра – це відображення буття, в якому певною мірою стираються межі між світом земним і світом небесним, адже всі сакральні сюжети художник подає у звичній для українців побутовій атмосфері. Серія створена за тематикою головних православних свят із перенесенням їх на повсякденне життя селян: «Різдво Богородиці», «Стрітення», «Вознесіння», «Богоявлення» тощо. Домінантною лінією полотен є включення у їх композиції мотивів копиць, перевезення соломи, збирання врожаю та загалом активне відображення людей праці. І в той же час постаті на картинах безликі – вони дають зрозуміти, що в кожному з нас є частинка Божа, що всі ми своєю щоденною працею служимо Богові й засвідчуємо це сповідуванням християнських заповідей.
За допомогою колористики пейзажів та сюжетних символів митець створює цілу симфонію різноманітних емоцій – чорно-сірі й холодні, власне трагічні мотиви картини «Голгофа», золото сонячного проміння й щедрі літні покоси у творі «Зішестя Духа Святого», хрести й образ драбини – дороги до духовного світу на полотні «Введення до храму»…
Всі роботи об’єднують енергетична наповненість, духовна глибина, пристрасне прагнення художника за допомогою близьких і зрозумілих нам образів показати нерозривність сакрального й буденного в кожному дні буття.
З виставкою можна ознайомитись у холі конференц-залу Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського щодня з 9.15 до 17.30, крім суботи й неділі.

КРАСЬО́ХА Василь Андрійович (12. 03. 1954, с. Хряськ Маневиц. р-ну Волин. обл.) – живописець. Чл. НСХУ (1984). Засл. художник України (2014). Закін. Київ. худож. ін-т (1978; викл. Л. Вітковський, В. Гурін, О. Лопухов). Працював 1979–90 на Івано-Фр. худож.-вироб. комбінаті. На твор. роботі. Учасник всеукр., всесоюз. мист. виставок від 1979. Персон. – в Івано-Франківську (2001, 2005, 2007), Києві, Луцьку (обидві – 2004), Рівному, Тернополі (обидві – 2005). Створює пейзажі, портрети. Осн. теми – дорога додому, життя простої людини. Роботи К. вирізняються стриманістю, академічністю, метафоричністю, гармонією склад. плетива колір. нюансів. (Енциклопедія сучасної України)
Всі права захищено ©
2013 - 2025 Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Працює на Drupal | За підтримки OS Templates
Ми в соціальних мережах